Şimdi de Vücudunuz

hDoğum yapmak, vücudumuza karşı tavrımızda bir dönüm noktası olabilir ve genellikle bu deneyimden sonra kadınlar çok daha rahatlamış ve özgürleşmiş bir duruma gelirler. Tüm bu içsel değişim süreci ve bebeği bu noktaya taşımanın fiziksel yükü vücudu da etkileyecektir. Çatlaklar gebelik boyunca düzenli masajla hafifletilebilse de belirgin işaretlerdir, meme uçları koyu kalma eğilimindedir, vulva dudakları dolgunlaşır ve pelvisin merkezinde koyulaşmış olarak beliren çizgi biçimindeki tüy hattı kalabilir. Bunlar bir kadının anneliğe geçişini belirleyen onur göstergeleri olarak görülebilir.

Doğum aşamalan zordur ama çok olumludur ve temelinde doğal olan bu süreci destekleyecek birçok doğal yol vardır. Çoğu kadın özellikle alt sırt ve karın bölgesine yapılan masaja olumlu yanıt verir. Bu masaja doğum öncesinde başlanabilir ve son evrelere dek sürdürülebilir. Clary Sage, ıtır gül ve ylang ylang esanslarından, hindistan cevizi, susam ya da zeytinyağı bazlı bir karışım yapın. Bunların hepsinin doğum süreciyle bir yakınlığı vardır ve uterus üzerinde etkilidirler. Siz en çok tercih ettiğiniz birini de seçebilirsiniz. Doğumunuza yardımcı olan kişilere, sırtınızın alt bölgesini sert, dairesel hareketlerle ovarak masaj yaptırın ve enerjinizi oraya yönlendirin. Karnınızın her yanma hafif, rahatlatıcı vuruşlar uygulayın. Basit bir sıcak kompresi (sıcak suya batırılıp sıkılmış bir havlu) karnın tümünü rahatlatmak için şişliğin üzerinde gezdirin ve soğudukça yenileyin. Oküzgözü ve aynısafa çiçeğinden koyu bir çay yapın ve pamuklu bir kumaşı buna batırın. Bu ılık kompresi pübik kemiğin üzerine uygulayın ve soğuyuncaya dek orada bırakın. Bu sizi biraz rahatlatacak ve acıyı azaltacaktır.

Doğum yerindeki ortam, enerjiyi yoğunlaştırmaya ve doğumun sorunsuz olmasına yardımcı olabilir. Mat ışıkta mı kendinizi daha rahatlamış hissettiğinizi, yoksa parlak ışığı mı yeğlediğinizi göz önüne alın. Yanan tarçının mı yoksa kuru lavanta kokusunun mu sizi sakinleştirdiğini ya da antiseptiklerle mi kendinizi daha güvende hissettiğinizi belirleyin.

Iç benliğinizle iletişim kurabilmek için sessizliğe mi gereksinim duyarsınız, müzik ya da diğer şarkı söyleyen kadmlann seslerini dinlemeyi mi yeğlersiniz, yoksa bunların hiçbiri sizi ilgilendirmez mi? Tüm bunları dikkate alarak, iyi bir ebe ya da doğum yapmanıza yardımcı olacak kişilerle konuşun. Tüm bu unsurlar, doğum yapmayla ilgili duygularını etkileyerek, anneye çok büyük ölçüde yardınjcı olur.

Doğum yapma süreci öylesine ilkeldir ki, adeta vücudumuzu teslim alır. Bu olayı planladığımız ölçüde bir miktar denetim sağlamış oluruz.

Doğum sonrası için birçok fiziksel yardımcı yöntem arasında, pelvis (kalça) tabanı egzersizleri en temel olanlarıdır.




İsim: *

Mail: *

17 + 3 = ? (İşleminin Sonucu)