Sehatla Tanımlama Katalizör

astMedeni Hali: Bekâr Mesleği: Ressam Yaşam Dersi: Tanımlama Katalizör: Annesi Tip: Enerji Matriksi
Serhat bu dünyaya son derece güçlü bir enerjiyle ve çok zayıf sınırlarla gelmişti. Gerçekten enerjisi o kadar güçlüydü ki annesi bu yüzden onun tarafından biraz tehdit edildiğini hissetmişti. Başlangıçtan itibaren Serhat annesini korkutan güçlü bir “biliş” duygusuna sahip görünüyordu. Annesi çocukluğunda kötü muamele görmüştü, bu yüzden insanlara hiç güvenmezdi. Diğer insanların sınırlar oluşturdukları yerde, Serhat’in annesi duvarlar oluştururdu. Ve oğlunu gerçekten sevmekle birlikte, korku ve güven sorunları onun çok kontrol edici olmasına yol açmıştı. O, Serhat için her şeyi yapmıştı ve Serhat zayıf sınırlara sahip olduğundan annesine nasıl ve nerede sınır çekeceğini ve hayır diyeceğini asla öğrenememişti.

O okulda bir sorun yaşadığında, annesi durumun kontrolünü ele alıp sınıfa girer ve onun öğretmeniyle konuşurdu. Serhat bir başka çocukla bir sorun yaşadığında, annesi o çocuğun ana babasıyla tartışmaktan çekinmezdi. O koruyucu annenin ta kendisiydi. Ve ayrıca usta bir manipülatördü.
Serhat büyürken en şaşırtıcı sanat eserini üretmek için en yüksek duyarlılığını kullanmakta ustalaştı. O insan bedeninin şeklini ve formunu mükemmel bir ayrıntıyla yakalayabiliyordu ve eserleri büyük bir hayranlıkla karşılanıyordu.

Serhat annesiyle sorunlarını çözmeyi hiç öğrenemedi. Bunun sonucunda, bir yetişkin olarak ilk ciddi ilişkisini yaşadığında dinamikler tam aynıydı. Serhat annesi kadar manipülatif bir erkeğe aşık olmuştu. Bunun bilinçli olarak farkında olmasa da, Tanımlama dersini öğrenmesini sağlayacak mükemmel durumu oluşturmuştu, buna bu dersi birinci, ikinci, hatta üçüncü fırsatta öğrenememesi durumunda devreye girecek birtakım yedek plânlar oluşturmak da dahildi.

Serhat çok iyi para kazanıyordu. Resimlerini satın alacak müşteriler bulmakta hiç zorlanmıyordu, bunun sonucunda kendisi ve partneri için bolluk içinde bir yaşam sağlayabiliyordu. Yaşamları her zaman çok ahenkli olmasa da, onlar yıllar boyunca birlikteliklerini sürdürebildiler, ta ki Serhat çok güvendiği partnerinin ilişkileri boyunca ondan gizlice para çaldığını keşfedene dek. Serhat adeta yıkılmıştı. Bu durumun neden meydana geldiğini anlayamıyordu. İlişkide daha güçlü kişi olarak, partneri istediği her şeyi Serhat’e daima kabul ettirmişti, bu yüzden hiçbir şeyin eksikliğini çekmemişti. Serhat bu duruma inana mıyordu. Ama gerçek ortadaydı. Partneri onu dolandırıp birikmiş tüm parasını elinden almıştı. Ve kırk üç yaşındaki Serhat emeklilik fonunu tekrar oluşturabilecek yeterli zamana sahip olmayacağından korkuyordu. Daha da kötüsü, kendi yargılarına bir daha asla güvenemeyeceğinden korkuyordu.

İnsanlar Tanımlama dersi üzerinde çalışanlar gibi zayıf sınırlara sahip olduklarında ve ayrıca Serhat gibi aşırı derecede duyarlı olduklarında, herkesin enerjisini ve duygularını algılayıp bunların kendi enerjileri ve duyguları olduğuna inanabilirler. Bunun iyi bir örneği bir lokantaya girip bir masaya oturan ve nedenini anlamadan öfkelendiklerini gören ve onlardan önce o masada oturan çiftin tartışmış olduklarını hiç bilmeyen insanlardır. Tanımlama ışıkişçileri arasında, özellikle kadınlar arasında çok yaygın olan bir yaşam dersidir. Ve daha önce belirttiğim gibi, bu dersi öğrenmenin tek yolu kendinize öncelik vermeyi öğrenmektir.

Serhat partneriyle ilişkisinde çok aşırı sorumluluk üstlenmişti. Ona kendine öncelik vermesi hiç öğretilmediğinden, kendi enerji alanının nerede bittiğini ve partnerinin enerji alanının nerede başladığını asla öğrenmemişti. Bunun sonucunda, annesinin ve partnerinin Serhat’i duygusal olarak manipüle etmeleri ve onun yaşamlarında olup biten her şeyden kendini sorumlu hissetmesini sağlamaları çok kolay olmuştu. Bunu Serhat’e gösterdiğimde, o kalıbı görebildi. Ve partneriyle (kendi oluşturmuş olduğu) deneyimi onu muazzam biçimde etkilediğinden, bundan sonra, eğer gelecekte kendisini korumak istiyorsa çizgiyi nereye çekeceğini ve ne zaman hayır diyeceğini öğrenmesi gerekiyordu.




İsim: *

Mail: *

14 + 8 = ? (İşleminin Sonucu)